مشاوره مدیریت به چه معناست و چرا مهم است؟
نوشته شده توسط : shaapaarak

این روز ها مشاوره مدیریت یکی از مهم ترین مشاغل است که برای مدیران شرکت های متفاوت بسیار ضروری است. برای بهره مندی از خدمات مشاوره مدیریت می توانید به شرکت های مشاوره ای مراجعه کنید. نوعی خدمات از جانب متخصصان در زمینه مدیریت می باشد که در این نوع خدمات، به سازمان‌ها و ارگان ها در هر حیطه ای که باشند به افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف کمک می کند و در نتیجه می توانند سودآوری بیشتری را تجربه کنند.

در کشور ما نیز تعداد بسیاری از افراد متخصص ترجیح می‌دهند تا خدمات خود را بدون تعلق به شرکت خاصی به مشتریان خود ارائه بدهند. در حوزه مشاوره مدیریت نیز بسیاری از افراد با توجه به تجارب حرفه‌ای خود اقدام به ارائه خدمات مشاوره مدیریت به صورت آزادکاری می‌نمایند.

مشاوره مدیریت در ایران:

در حال حاضر در دنیا روز به روز به مشاورانی که به صورت مستقل در حال ارائه خدمات خود هستند افزوده می‌شود و 20 درصد فعالان این صنعت به صورت فریلنسر در حال ارائه خدمات خود به شرکت‌ها هستند. 

 

در مشاوره مدیریت، حتما به این نکته توجه می شود که هر چه در سازمان رخ می دهد با مدیریت منابع انسانی مطابقت دارد. برخی از ویژگی های مدیریت منابع انسانی عبارتند از:

  • اهمیت جلب تعهد کارکنان نسبت به سازمان، مأموریت و ارزش‌های آن 

  • تاکید بر هماهنگی استراتژیک بین منابع انسانی و دیگر واحدهای مختلف سازمان 

  • هماهنگی میان استراتژی‌های کلان شرکت و استراتژی‌های منابع انسانی

  • فعالیتی است که توسط مدیران ارشد هدایت می‌شود.

  • واگذاری مسئولیت اجرا و دستاوردهای آن به مدیران صف

  • کمک به حفظ و همچنین خلق مزیت رقابتی شرکت به روش های مختلف 

  • تاکید بر افزایش ارزش به‌ویژه برای سهامداران 

  • و ...

استراتژی و فرایند:

هدف از مشاوره مدیریت در حوزه ی استراتژی کمک تخصیص مناسب منابع و همسوسازی تمامی مولفه های سازمانی برای دستیابی به اهداف و ایجاد تمایز رقابتی برای سازمان ها و ارگان های متفاوت می باشد.

در هر شرکت، مدیریت روابط بین کارکنان یکی از کارکردهای مهم دپارتمان مشاور منابع انسانی می باشد. این کار می تواند توسط یک متخصص سرمایه انسانی یا یک زیر مجموعه از دپارتمان منابع انسانی یا حتی با کمک یک مشاور سرمایه انسانی، مدیریت شود.

C:\Users\Maedeh\Desktop\O4dP5.jpg

روابط بین کارکنان، یک فرایند از مدیریت منابع انسانی است که به تقویت روابط کارفرما و کارمند از طریق اندازه گیری رضایت شغلی، مشارکت کارکنان و مدیریت تعارض ها و حل منازعات در محیط کار می‌پردازد. یک مشاور منابع انسانی و یا دپارتمان سرمایه انسانی سازمان می‌تواند در مورد نرخ پوشش بیمه با بیمه گذاران مذاکره کرده و فعالیت ها را با مدیر صندوق پس انداز بازنشستگی هماهنگ کند.

استراتژی های منابع انسانی، آنچه که سازمان تمایل دارد تا در حیطه مدیریت مشاور منابع انسانی، سیاست ها و فرآیندها انجام دهد و اینکه چگونه این سیاست ها و فرآیندها باید با استراتژی های کسب و کار هم راستا باشند را تعیین می کند.

انجام امور قانونی کار و کارمندان

عدم تبعیت از قوانین می‌تواند به شکایات از محل کار بر اساس شیوه‌های اشتغال ناعادلانه، شرایط نامساعد کاری و نارضایتی عمومی از شرایط کاری منجر شود که می‌تواند بر بهره وری و در نهایت سودآوری تأثیر بگذارد. کارکنان منابع انسانی بایستی از قوانین اشتغال مانند "قانون حقوق مدنی"، "قانون استانداردهای کار منصفانه"، "قانون ملی روابط کاری" و بسیاری دیگر از قوانین و مقررات مطلع باشند.

از این رو اگر به دنبال یک مدیریت عالی برای کسب و کار خود هستید حتما از مشاورین و متخصصین در زمینه مدیریت کمک بگیرید. پیشنهاد ما برای شما در این حوزه مراجعه به سایت شاپرک می باشد.





:: برچسب‌ها: مشاوره_مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: